طراحی دارو

واکسن سرطان

مطلب ذیل خلاصه و ترجمه این مقاله می باشد:

https://www.cancerresearch.org/treatment-types/cancer-vaccines

1. واکسن‌های سرطان نوعی ایمونوتراپی هستند که می‌توانند به سیستم ایمنی کمک کنند تا بفهمد سلول‌های سرطانی چه شکلی دارند و بتوانند آن‌ها را شناسایی و از بین ببرند. چهار واکسن پیشگیرانه سرطان توسط FDA تأیید شده‌اند تا از سرطان‌های ناشی از ویروس‌ها جلوگیری کنند.

2. واکسن‌های درمانی سرطان به پروتئین‌ها یا آنتی‌ژن‌های خاصی که در سلول‌های سرطانی یافت می‌شوند، هدف قرار می‌دهند. FDA دو واکسن درمانی سرطان را تأیید کرده است: سیپولوسل-T برای سرطان پروستات و باک‌تیریوم کالمت-گوئرین برای سرطان مثانه.

3. واکسن‌های نئوانتژن شخصی‌سازی‌شده به جهش‌هایی که مختص تومور بیمار هستند، هدف قرار می‌دهند. این امر به سیستم ایمنی اجازه می‌دهد که به‌طور دقیق سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهد و سلول‌های سالم را حفظ کند. چندین واکسن نئوانتژن در حال آزمایش در کارآزمایی‌های بالینی هستند.

4. مؤسسه تحقیقات سرطان از بیش از دو دهه پیش به تحقیق در مورد اهداف واکسن سرطان مانند NY-ESO-1 حمایت کرده است. آن‌ها در حال حاضر در حال تأمین مالی مطالعاتی برای توسعه واکسن‌های نانوذره‌ای و تحلیل بیمارانی هستند که سیستم ایمنی آن‌ها به‌طور طبیعی ویروس‌ها را از بین برده است.

5. اهداف معمول واکسن‌های سرطان در کارآزمایی‌های بالینی شامل پروتئین‌های HPV، MAGE، مزوتلین، HER2 و نئوانتژن‌های شخصی‌سازی‌شده هستند. این آزمایش‌ها به بررسی واکسن‌ها به‌تنهایی و در ترکیب با سایر ایمونوتراپی‌ها می‌پردازند.

6. عوارض جانبی بالقوه واکسن‌های سرطان شامل تب، لرز، خستگی، سردرد و درد مفاصل است. عوارض جانبی بستگی به واکسن خاص و نوع سرطانی که درمان می‌شود دارد.

7. چهار واکسن پیشگیرانه می‌توانند به کاهش خطر سرطان ناشی از عفونت‌های HPV و ویروس هپاتیت B کمک کنند. واکسن‌های درمانی تأیید شده برای سرطان پروستات و مثانه نشان‌دهنده منافع بقا بوده‌اند.

8. مؤسسه تحقیقات سرطان همچنان از تحقیقات در زمینه توسعه واکسن‌های سرطان مؤثرتر و ترکیب آن‌ها با سایر ایمونوتراپی‌ها و درمان‌های متعارف حمایت می‌کند.

9. کارآزمایی‌های بالینی واکسن سرطان در حال بررسی واکسن‌ها برای انواع مختلف سرطان و در ترکیب با مهارکننده‌های چک‌پوینت و سایر درمان‌ها هستند.

10. وب‌سایت مؤسسه تحقیقات سرطان اطلاعات گسترده‌ای در مورد ایمونوتراپی سرطان، از جمله واکسن‌ها، ارائه می‌دهد و منبعی برای بیماران، مراقبان و متخصصان بهداشت و درمان است.

برای ثبت نام در دوره طراحی دارو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *